Sveti Križ nad Planino pri Sevnici

Pohodniški poti na 730 metrov visok hrib na Kozjanskem

Sveti Križ je 730 metrov visok hrib nad Planino pri Sevnici. Že od daleč ga prepoznamo po markantni cerkvi sv. Križa, ki stoji na vrhu hriba.

Pri cerkvi sv. Križa je izjemna razgledna točka na Posavsko hribovje, Bohor, zahodno Kozjansko, ob lepem vremenu se iz te točke vidi okoli 30 cerkva. V bližini zadnje kapelice je globoko brezno. Ta naravni pojav je zaščiten z leseno ograjo.

Na Planini pri Sevnici je samopostrežna trgovina, pekarna, lekarna in dva gostinska lokala. V Hiši Wambrechtsamer poleg pijače ponujajo še jedi po naročilu in sladice. Njihovo ponudbo pa dopolnjuje oddaja apartmajev in sob.

Planina pri Sevnici – Sveti Križ

Če se na Sveti Križ odpravimo iz Planine pri Sevnici, je najbolje parkirati na počivališču nasproti bencinske črpalke ali na parkirišču pri pokopališču, ki je na vzpetini nad bencinsko črpalko. Od tam sledimo označbam, ki nas usmerjajo po cesti v hrib, mimo lesnega obrata, do hiš in naprej proti kapelicam - naš cilj je dobro viden s ceste in ves čas poti. Do vrha bomo potrebovali dobre pol ure prijetno umirjene hoje. Pot mimo kapelic je na nekaterih predelih bolj strma, a vseeno lahka, ni pa primerna za vozičke in kolesa.

Pri cerkvi sv. Križa stoji klopca ljubezni in plošča z oznakami hribov in smerjo pogleda. Nazaj se lahko vrnemo po isti poti ali pa gremo po kolovozu čez travnik proti zaselku hiš in tam zavijemo levo na asfaltno cesto, ki se spušča. Po tej cesti pridemo do lesnega obrata.

Na kratko: Planina pri Sevnici – Sveti Križ

• Lahka pohodniška pot
  • Trajanje približno 30 minut (v eno smer)
  • Primerno za družine z otroki, primerno za nosilke
  • Izhodišče poti je na počivališču ob glavni cesti Šentjur–Planina pri Sevnici ali na parkirišču pri pokopališču na Planini. Do Planine pri Sevnici lahko čez teden dostopamo tudi z javno avtobusno linijo prevoznika Nomago, ki vozi na relaciji Celje–Planina pri Sevnici.
  • V trškem jedru Planine pri Sevnici je samopostrežna trgovina, pekarna, lekarna, bankomat in dva gostinska lokala. V okrepčevalnici Hiša Wambrechtsamer ponujajo tudi jedi po naročilu. Zanimiva je tudi muzejska zbirka Planina – Etnološka zbirka Šmid in stalna razstava Kozjansko žari, ki predstavi obdobje NOB na Kozjanskem. Za ogled obeh je potreben predhodni dogovor.

Šentvid pri Planini – Sveti Križ

Šentvid pri Planini je vasica, ki leži 5 km vzhodno od Planine pri Sevnici. V središču vasi stoji cerkev sv. Vida. Starejši deli cerkve so srednjeveški, zgrajeni v gotskem slogu, kasneje pa so cerkev razširili in ji nadeli današnjo baročno podobo. Ljudsko izročilo pravi, da sta se v tej cerkvi poročila Friderik Celjski in Veronika Deseniška.

Izhodišče naše poti je parkirišče pri pokopališču ali pri kulturnem domu, oba sta v neposredni bližini cerkve sv. Vida. Odpravimo se do cerkve in nato do križišča, kjer poiščemo rumeno-bele markacije, ki nas peljejo na kolovoz v hrib. Tam se priključimo na asfaltno cesto in sledimo označbam, ki nas peljejo po cesti, ki se počasi vzpenja do zaselka hiš. Na razcepu zavijemo levo, gremo mimo večjega hleva na kolovozno pot, ki nas pripelje do cerkve sv. Križa.

Pri cerkvi sv. Križa stoji klopca ljubezni in plošča z oznakami hribov in smerjo pogleda. Nazaj se lahko vrnemo po isti poti ali pa se spustimo po križevem potu in v gozdu ob vznožju vzpetine sledimo markacijam, ki nas usmerjajo na levo gozdno pot, ki nas pripelje do ceste Planina pri Sevnici–Šentvid pri Planini. Zavijemo levo in se po tej cesti vrnemo v vas.

Na kratko: Šentvid pri Planini – Sveti Križ

• Lahka pohodniška pot
  • Trajanje približno 45 minut (v eno smer)
  • Primerno za družine z otroki, primerno za nosilke
  • Izhodišče poti je pri pokopališču v Šentvidu ali čez cesto pri kulturnem domu, kjer lahko brezplačno parkiramo.